mathildalinde.blogg.se

Hej! Jag heter Mathilda och är snart 13år. Här skriver om min vardag och min häst Jalle❤️ Jag tycker även om att fota och att träna.

Tankar, utveckling, planer....

Publicerad 2016-07-10 15:00:30 i Allmänt,

Igår när jag red Jalle så tänkte jag på hur jag red för ett tag sen. Om Jalle elt plötsligt tog upp huvudet eller trängde innåt, tryckte jag bara på honom och tyckte han gjorde fel. Men nu när han har gjort så har jag tänkt typ "vad gjorde jag som va fel?" Gjör en volt och försöker till exempel va mjukare i handen eler nåt liknande. 
Jag försöker att liksom göra om och göra rätt. Försöker att tänka "vad gjorde JAG fel" och inte tänka att det är Jalle som gör fel. Tror att det är rätt viktigt att inte "skylla ifrån sig" på hästen. 
Börja också tänka på hur vår träning ska se ut och hur vi ska träna för senare tävling osv. Nu ska jag rida väldigt mycket dressyr och träna kondition och styrka. 
Är faktiskt lite tävlingssugen vilket jag inte har vart så mycket förut då jag alltid har vart så nervös vid tävlingar.
Men såklart så blir det ändå lite lufs i skogen då jag tänkte rida ut lååååångt nästa vecka. Tänkte också fräsa lite runt ovalen haha😜😜






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela