mathildalinde.blogg.se

Hej! Jag heter Mathilda och är snart 13år. Här skriver om min vardag och min häst Jalle❤️ Jag tycker även om att fota och att träna.

Våra djur❤️

Publicerad 2015-10-04 09:49:40 i Allmänt,

Ella
Både Ella och Olivia är 3 år gamla. Ella är vit med typ "orangebruna" fläckar.
Jag köpte henne och Olivia samtidigt på arken zoo. Ella och Olivia är systrar och bor i samma bur. Ella väger 900-1000 gram. Hon är väldigt lugn och älskar att bli ompysslad. Hon sitter nästan alltid still när man klipper klor, badar henne, borstar osv...
Hon älskar Hö och när man ska ge henne Hö piper hon massor. Hon är lite blyg och springer inte fram till luckan direkt som Olivia💗


Olivia
Olivia är brun, svart och lite vit i huvudet. Hon har en virvel i pannan. Olivia är väldigt sprattlig och när man ska klippa klor och sånt sitter hon aldrig still. När man har henne i soffan eller på en handduk så varar det och hon kliar sig i ögonen så hon är nog lite känslig mot något tyg. Hon är inte så blyg utan springer ofta fram till buröppningen och hälsar. Vi ska kastrera Olivia snart för hon har äggstockscyctor. 
Det va lite om Olivia💗

Ronja 
Ronja var en tervuerene. Hon var brun och långhårig. Vi hade henne i 14 år och mamma ställde ut henne ibland och träna sök med henne. 
Skrev inte jättelångt om henne då jag inte kommer ihåg så jättemycket💗

Nitro
Nitro hade vi bara i 3 månader. Han va också tervuerene fast ljusare än Ronja. Vi fick ta honom då hans husse för längre sen gick bort. Men vi kunde inte ha honom så länge för han och Ronja va inte så sams efter ett tag💗

Popcorn
Popcorn var igentligen min systers kanin men jag hjälpte till med henne också. Rebecka fick Popcorn när hon va 10 och då va Popcorn pytteliten. Hon va svart och vit. Popcorn var ganska sprattlig när man tog upp henne. Ett tag hoppade jag rätt mycket och då kunde hon hoppa ganska högt. Ibland på nätterna började hon stampa och vi tror hon kände sig lite ensam på nätterna.
Popcorn blev 6 år💗

Chipp
Chipp var min dvärghamster.
Han var grå med ett svart streck på ryggen. Han var väldigt sprattlig och pigg men kom alltid och kröp upp i handen när man öppnade luckan. Han blev 2 år💗

Det var alla våra djur vi har/ har haft (utom fiskarna)❤️❤️❤️





/Mathilda💕






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela