mathildalinde.blogg.se

Hej! Jag heter Mathilda och Ă€r snart 13Ă„r. HĂ€r skriver om min vardag och min hĂ€st Jalle❀ Jag tycker Ă€ven om att fota och att trĂ€na.

Min vecka🎉🎉

Publicerad 2016-05-07 17:25:02 i AllmÀnt,

Den hĂ€r veckan gick vi bara i skolan mĂ„ndag, tisdag och onsdag för det Ă€r typ nĂ„n helgdag (tror det heter sĂ„đŸ˜‚) torsdag och fredag.
MĂ„ndag: pappa och jag Ă„t glass pĂ„ jennys och sen tricktrĂ€na jag Jalle i typ en timme😃
Efter stallet kom en kompis och vi bada och sen sÄ sprang Lina och jag i skogen.





Tisdag: Jag Ă„kte först till stallet och red Jalle. Sen hĂ€ngde jag med grannarna till ett annat stall och va dĂ€r ett tag❀ Fick trĂ€ffa Linas nya sköthĂ€st för första gĂ„ngen. Döööör va söt😍😍😍😍



Onsdag: Jag och Lina gick till jennys och Ă„t glass och sen sprang vi runt kanalen. 
Sen Ă„kte Lina ivĂ€g sĂ„ jag lĂ„g och sola hemma☀☀


Torsdag: Vi Ă„kte först till skĂ€rgĂ„rn och kolla pĂ„ en bĂ€t och Ă„t lunch. Sen gick jag till stallet och Amanda hoppa Jalle😃 Jag red ut Sina pĂ„ kvĂ€llen. 





Fredag: Jag gick till stallet pĂ„ förmiddagen och hoppa Jalle för Emilie😃 Det va jĂ€ttekul och gick bra. jalle va pigg och framĂ„t men inte jĂ€ttepigg Ă€ndĂ„. Sen Ă„t Emilie och jag lunch pĂ„ thaiköket som har öppnat igen i berg och efter det Ă„t vi glass pĂ„ jennys😍
PĂ„ kvĂ€llen grilla vi med grannarna och Lina och jag kolla pĂ„ Kyle xy. 
Kunde knappt somna pÄ kvÀllen för lÀngtade tills idag (lördag) dÄ jag fyller Är.







Lördag (idag): Idag kom pappa oh Rebecka in med frukost pĂ„ sĂ€ngen pĂ„ morgonen. Vi Ă„t frukost och sĂ„nt och sen gick jag till stallet och red ut med Amanda 😃 Jag fick som en ihop fĂ€llbar bunke typ som man kan ha med pĂ„ tĂ€vling. I den lĂ„g det massa saker och och godis😍 Det va sĂ„ fint❀
Av rebecka fick jag som en ljuslyckta fast med en blomma i och av pappa fick jag en trĂ€ningsklocka😃 
Sen Ă€t vi tĂ„rta med grannarna. Jag fick typ som ett timglass och en oregamibukett i en vas och tvĂ„ biobiljetterđŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜đŸ˜đŸ˜đŸ˜
Efter vi fikat sĂ„ bada och sola vi hos Lina☀
Nu sitter vi pĂ„ pinchos och Ă€ter😍



AssĂ„ mina ben pĂ„ den hĂ€r bilden?!?😂



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela